Eνσυναίσθηση !

από την σειρά : Εmotional Cooking


Καλησπέρα να σας συστήσω την κυρία Ενσυναίσθηση.
Είναι μικρή, είναι γλυκιά, μοιάζει με λούτρινο ζωάκι αλά στην πραγματικότητα είναι
ένα άγριο ζώο που μπορεί να σε προστατευσει και να σε γεμίσει αγάπη χωρίς καν να το εξημερώσεις!





Είμαστε στο 2018 , είμαστε στην Αθήνα του 2018!
Κάποιοι στα 15 καποιοι στα 20 καποιοι στα 30 κατι καποιοι που τολμούμε να πούμε στα 40 και
καποιοι που δε θέλουμε να πούμε καν την ηλικία μας.
Κάθε ηλίκία έχει τα προβλήματα της..ή μαλλον έτσι θέλουμε να τα λέμε αλλά εγώ προτιμώ να λέω
τις εσωτερικές αναζητήσεις μας, και αν κάποιος πει ποιές εσωτερικές αναζητήσεις ρε, εγώ έχω προβλήματα!!!
Και τότε κάποιος θα του απαντήσει με ένα Ε! αν δεν είναι υγεία τότε είσαι μια χαρά!
Αυτό μπορεί να ισχύει αλλά μπορεί και όχι! Αυτή η αντίδραση είναι ένα ελειπές συναίσθημα...Ένα συναίσθημα που ή υπήρχε με΄σα μας και το
εχουμε ξεπαστρέψει ή τώρα έχει αρχίσει νa δημιουργείται.
Λέγεται ενσυναίσθηση ! (στα αγγλικά empathy).
Empathy helps you understand other people's feelings, even when you haven't shared their experiences.
  Η ενσυναίσθηση σε βοηθάει να κατανοήσεις τα αισθήματα των άλλων, ακόμα κι αν δεν έχεις μοιραστεί τα βιώματά τους.
Κάτι πολύ διαφορετικό σε σχέση με την  συμπόνοια sympathy n (compassion) .

Σήμερα δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας αδυνατούμε να κατανοήσουμε βαθιά τα αισθήματα των φίλων μας όταν αντιμετωπίζουν
ένα πρόβλημα προσπαθώντας να το καρφιτσώσουμε στη ζώνη του
"Έλα μωρέ... σιγά..."
Η ενσυναίσθηση είναι να καταλαβαίνεις την οπτική γωνία του άλλου ή να καταλαβαίνεις την οπτική του γωνία σαν
την δική του αλήθεια.
Να μην κάνεις κριτική.
Να αντιλαμβάνεσαι τα συναισθήματα των άλλων και να επικοινωνείς για αυτά!
Ενσυναίσθηση είναι να νιώθεις ΜΑΖΙ με τους άλλους.

Συμπόνοια είναι κάτι που ξεκινάει με ¨τουλάχιστον...¨
Και το κάνουμε όλη την ώρα! Κάποιος έχει μοιραστεί μαζί μας κάτι που είναι εξαιρετικά οδυνηρό και εμείς προσπαθούμε
να το κάνουμε να φανεί ωραίο.

-¨Απέβαλα¨ -¨Τουλάχιστον ξέρεις ότι μπορείς να μείνει έγκυος¨
- ¨ Ο γάμος μου πάει κατά τον έξω απο εδώ¨ - ¨Τουλάχιστον είσαι παντρεμένη¨
-¨Μου μείωσαν τις ώρες στη δουλειά¨ - ¨Τουλάχιστον έχεις δουλειά/ τι να πει και ο Τάκης που ...¨
-¨Μου κάηκε το φαγητό και δεν ξέρω τι θα τους ταίσω όλους τώρα¨ - ¨έ τουλάχιστον εσείς έχετε φαγητό..τα παιδάκια στην Αφρική...¨
-¨Ασε μου γρατσούνισαν το αμάξι χτες το έκαναν χάλια¨ -¨Τουλάχισοτν έχεις αμάξι, τι να πουν και άλλοι που πάνε δουλειά με 3 λεωφορεία¨

Αυτό δεν δείχνει πως δεν νοιαζόμαστε για τον φίλο μας ούτε πως δεν καταλαβαίνουμε πόσο σοβαρό συναισθηματικά είναι αυτό που του έχει συμβεί, απλά προσπαθούμε να μειώσουμε την ένταση του συναισθήματος του χρησιμοποιώντας ένα παράδειγμα που κατά την κρίση μας
είναι πολύ χειρότερο να συμβεί σε κάποιον σε σχέση με το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο φίλος μας, προσπαθώντας να μειώσουμε την ένταση
του πόνου του,
 ενώ τελικά το μόνο που καταφέρνουμε είναι απλά να αποστασιοποιούμαστε από την ανάγκη του για μία αγκαλιά και ένα γλυκό λόγο.*ΌΧΙ το να του λες ότι η ξαδέρφη του μπατζανάκη του κουμπάρου της κυρα Σούλας που έχει το περίπτερο στη πλατεία του χωριού σου είχε πάθει πολύ χειρότερα φαντάσου να ήσουν στη θέση του ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΛΟΓΟΣ.

Μία καλή αντιμετώπιση αν σου πω πως νιώθω άσχημα για κάτι είναι να μου πείς>
Ουάου! Δεν ξέρω καν τι να σου πω! Χαίρομαι πολύ που το μοιράστηκες μαζί μου!
Γιατί η αλήθεια είναι πως καμία απάντηση δεν μπορεί να κάνει τα πράγματα καλύτερα!
Το μόνο που μπορεί να κάνει τα πράγματα καλυτερα είναι η σύνδεση

πηγές > google, youtube, Dr Brene Brown, the RSA, συζητήσεις με τους φίλους μου, Carl Jung και η ζωή μου



Comments